Liceum, technikum czy szkoła branżowa? Co wybrać?
Wyzwania rekrutacyjne – różne klasy ten sam cel
2019 rok to w całej polskiej oświacie rok wyjątkowy. W wyniku wprowadzonej ostatnio reformy, swoją edukację będą kończyć równolegle pierwsi absolwenci szkół podstawowych oraz ostatnie roczniki wygaszanych gimnazjów. Dla szkół średnich to podwójne wyzwanie, nie tylko marketingowe, ale i dydaktyczne. Muszą bowiem przygotować dwa atrakcyjne programy kształcenia dla trzy- i czteroletniej wersji „ogólniaka” oraz cztero- i pięcioletniego technikum i – jakby tego było mało – w oparciu o różne wytyczne programowe. Szkoły branżowe są w łatwiejszej sytuacji, bo długość i zakres podstaw ich programów kształcenia się nie zmienia, zaś popularność edukacji uczącej zawodu w praktyce, z roku na rok jest coraz popularniejsza.
Wychodząc naprzeciw rodzicom, a przede wszystkim młodzieży, w Siemianowicach Śląskich, już w styczniu, rusza kampania informacyjno-promocyjna, skierowana nie tylko do lokalnej młodzieży, ale i tej z miast ościennych. Dobrze skomunikowane Siemianowice Śląskie liczą bowiem nie tylko na młodzież własną, ale i przyjezdną. Już teraz, zwłaszcza w klasach branżowych, da się zauważyć rosnącą co roku liczbę uczniów z sąsiednich Piekar Śląskich, Czeladzi, Chorzowa i Bytomia.
Siemianowickie szkoły kończy w tym roku szkolnym 1013 uczniów, z czego 478 kończy jedną z 22 działających jeszcze klas gimnazjalnych, zaś 545 zadebiutuje jako absolwent jednej z 26 klas nowych 8-letnich podstawówek.
Kampania info-edukacyjna ruszyła – młodzi wybierają szkoły średnie
Siemianowicki Urząd Miasta uruchomił w połowie stycznia br. nowy serwis internetowy, dedykowany uczniom i rodzicom szkół podstawowych i wygaszanych gimnazjów. Pod adresem www.superedukacja.siemianowice.pl internauci znajdą informacje o pełnym wachlarzu możliwości kształcenia ponadpodstawowego i ponadgimnazjalnego, zarówno w klasach branżowych objętych patronatem międzynarodowych pracodawców poprzez wysokospecjalistyczne profile klas ogólnokształcących, na innowacyjnych klasach technikum kończąc.
W kampanię informacyjno-promocyjną zaangażowany jest bezpośrednio Rafał Piech, Prezydent Miasta, który sam jest absolwentem jednej z siemianowickich szkół.
– W Siemianowicach Śląskich mamy aż sześć doświadczonych w kształceniu młodzieży szkół. Każda z nich, poza szerokim wachlarzem oferty edukacyjnej, ma swoje specjalizacje, z których jest znana, i za które jest ceniona – mówi Rafał Piech. – Zależy nam, by oferta siemianowickich szkół była zawsze odpowiedzią na aktualne potrzeby młodych i jednocześnie stanowiła solidny fundament w początkach ich kariery zawodowej – dodaje prezydent miasta.
W skład narzędzi kampanii info-edukacyjnej wchodzić będą: specjalny serwis internetowy, materiały poligraficzne w formie fiszek przypominających formatem strony wyświetlane na smartfonie, plakaty, spoty promocyjne przygotowane przez szkoły ponadpodstawowe, cykle spotkań bezpośrednich z rodzicami i młodzieżą, kampanię banerową w serwisie YouTube.