E-urząd przez internet 24 godziny na dobę
Urząd Miasta Siemianowice Śląskie, podobnie jak cała administracja samorządowa na Śląsku umożliwia mieszkańcom i przedsiębiorcom bezpłatny elektroniczny kontakt z urzędem za pomocą platformy SEKAP (System Elektronicznej Komunikacji Administracji Publicznej) dostępnej w internecie pod adresem www.sekap.pl.
W chwili obecnej system pozwala zmniejszyć liczbę wizyt w urzędzie dzięki oferowaniu na stronie www.sekap.pl:
- kompletnej informacji o usługach realizowanych przez urząd (dla każdej usługi: wymagane dokumenty, terminy, opłaty, godziny pracy urzędu, numery telefonu itp.),
- możliwości pobrania najbardziej aktualnych wzorów formularzy,
- oraz funkcji umożliwiającej sprawdzenie stanu zaawansowania załatwianej sprawy.
- Za pośrednictwem platformy SEKAP można także zrealizować wiele usług bez konieczności wizyty w urzędzie, jeśli ktoś poświęci kilka chwil na zdobycie bezpłatnego podpisu elektronicznego CC SEKAP lub profilu zaufanego w systemie ePUAP.
Dla przedsiębiorstw i mieszkańców SEKAP to szybki dostęp do informacji, mniejsze obciążenia biurokratyczne, oszczędność czasu i pieniędzy na dojazd do urzędu. Dla administracji to niższe koszty i zdobywanie cennego doświadczenia w świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz korzystanie w wewnętrznej „papierowej” pracy urzędu z elektronicznego Systemu Obiegu Dokumentów, który przyczynia się do eliminowania zbędnej dokumentacji papierowej w Urzędzie, czytelności historii obiegu dokumentów oraz szybkiego wyszukiwania pism i spraw.
Jak znaleźć w internecie katalog usług Urzędu Miasta Siemianowice Śląskie?
Proponujemy wejść na stronę www.sekap.pl i w zakładce „Urzędy” wybrać wśród miast Urząd Miasta Siemianowice Śląskie. Można też wejść na stronę miejską www.siemianowice.pl a następnie kliknąć w ikonę „e-URZĄD – załatwiane sprawy, formularze”.
Zapraszamy do elektronicznej formy kontaktu z naszym Urzędem Miasta.