Zmiany na dobre
Rozmowa z Agnieszką Gładysz, Sekretarz Miasta o zmianach zachodzących w siemianowickim magistracie.
Jakub Nowak: Pani Sekretarz ostatnie pół roku przyniosło trochę zmian w urzędzie, jeśli chodzi o jego funkcjonowanie.
Agnieszka Gładysz: Przeprowadzona reorganizacja pozwoliła na ustalenie struktury organizacyjnej w taki sposób, aby jak najsprawniej załatwiać sprawy mieszkańców. Wprowadziliśmy też kilka udogodnień technicznych w załatwianiu spraw urzędowych np. regulowanie opłat za pomocą karty płatniczej. Nowością jest też wydłużenie godzin przyjmowania mieszkańców przez Miejskiego Rzecznika Konsumentów, dzięki czemu większa liczba mieszkańców może liczyć na pomoc. Naszym priorytetem jest rozwój Miasta, a możliwe to będzie wyłącznie dzięki profesjonalistom pracującym w Urzędzie.
J.N.: - Reorganizacja, a więc zmiany personalne.
A.G: Zmiany personalne są nieodłącznym elementem każdej reorganizacji. W Urzędzie pracuje wielu kompetentnych pracowników. Powierzyliśmy im odpowiedzialne zadania i okazało się to bardzo dobrym pomysłem. Urzędnicy chcą dobrze pracować i należy im to umożliwić. W trakcie ostatnich miesięcy pojawiły się też u nas nowe osoby.
J.N.: Pozostając jeszcze przy zmianach personalnych, to czy przy zatrudnianiu w urzędzie ma znaczenie miejsce zamieszkania?
A.G.: Najważniejsze są kompetencje. Obecnie tylko 18% spośród 315 pracowników Urzędu Miasta w Siemianowicach Śląskich, to osoby spoza miasta. Wśród tych osób są też pracownicy, którzy byli mieszkańcami Siemianowic, a z różnych powodów osobistych zmienili miejsce zamieszkania na któreś z miast ościennych.
Stawiamy na fachowców. Nie ma więc dla nas znaczenia, który pracownik mieszka w jakim mieście. Najważniejsze jest to, w jaki sposób realizuje przydzielone mu zadania i czy przez to obsługa mieszkańców może być lepsza.
J.N.: - A co przed nami?
A.G.: Przed nami stały rozwój, podnoszenie kompetencji i co najważniejsze - słuchanie mieszkańców. Ostatnio przeprowadziliśmy badanie jakości obsługi klientów w Urzędzie. Wyniki dostarczyły nam informacji, że jest dobrze, choć mieszkańcy wskazali kilka obszarów do poprawy. Będziemy stale podnosić standardy funkcjonowania urzędu, a co z tym związane standardy obsługi klienta.