Oświadczenie o wyłączeniu z systemu gospodarowania odpadami komunalnymi i odwołanie oświadczenia o wyłączeniu z systemu
Poniżej podajemy informację o zamiarze przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy.
Zgodnie z art. 6c ust. 3c ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach Prezydent Miasta Siemianowice Śląskie informuje o zamiarze przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne (lokale użytkowe) na okres od 1 grudnia 2022 r. do 31 stycznia 2024 r.
Jednocześnie Prezydent Miasta Siemianowice Śląskie wyznacza termin 60 dni od dnia zamieszczenia niniejszej informacji na stronie podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej tj. do dnia 04 lipca 2022 r. na:
1) odwołanie przez właściciela nieruchomości oświadczenia o wyłączeniu się z systemu odbierania odpadów komunalnych zorganizowanego przez gminę, jeżeli nieruchomość jest wyłączona z tego systemu na podstawie tego oświadczenia,
2) złożenie przez właściciela nieruchomości oświadczenia spełniającego wymagania o wyłączeniu się z systemu odbierania odpadów komunalnych zorganizowanego przez gminę, jeżeli właściciel nieruchomości jest objęty tym systemem.
Wzory powyższych oświadczeń są dostępne na stronie podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miasta Siemianowice Śląskie w zakładkach: ,,Polityka, programy, raporty" - „gospodarka odpadami komunalnymi" - ,,Nowy system gospodarowania odpadami komunalnymi" ,,Oświadczenie o wyłączeniu z systemu gospodarowania odpadami komunalnymi" oraz w załącznikach znajdujących się poniżej informacji.
Zgodnie z art. 6c ust. 3e ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach odwołanie oświadczenia, o którym mowa w ust. 3c pkt 1 ww. ustawy, oraz oświadczenie, o którym mowa w ust. 3b, są skuteczne od dnia, w którym zaczęła obowiązywać następna umowa w sprawie zamówienia publicznego na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, i nie mogą być odwołane przez okres obowiązywania tej umowy. Prezydent miasta jest obowiązany do zamieszczenia na stronie podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej urzędu gminy, na stronie internetowej urzędu gminy oraz w sposób zwyczajowo przyjęty informacji o terminie obowiązywania umowy w sprawie zamówienia publicznego na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy.