Coroczny wymiar podatku od nieruchomości i podatku rolnego
Od 22.01.2018 r. do 28.02.2018 r. pracownicy Urzędu Miasta Siemianowice Śląskie po godzinach pracy i w czasie wolnym doręczają mieszkańcom miasta decyzje ustalające wysokość podatku od nieruchomości oraz podatku rolnego. Są one doręczane pod wskazany przez podatników adres za zwrotnym potwierdzeniem odbioru. W przypadku nieobecności adresata, decyzję może odebrać sąsiad lub dozorca. W takim przypadku urzędnik zostawi w skrzynce pocztowej na drzwiach mieszkania lub w widocznym miejscu zawiadomienie, u kogo może odebrać dokument. Decyzje niedoręczone przez pracowników Urzędu Miasta do dnia 28 lutego 2018 r. będą wysłane listami poleconymi za zwrotnym potwierdzeniem odbioru, za pośrednictwem operatora pocztowego. Podatki mogą być uiszczane w kasach Urzędu Miasta – bez dodatkowych opłat lub przelewem na indywidualny rachunek bankowy, podany w decyzji. Numer tego rachunku nadany jest przez system identyfikacji masowych płatności (SIMP), który pozwala na identyfikację płatności i ich automatyczne księgowanie, co przyspiesza i usprawnia przetwarzanie danych w księgowości. System SIMP wykorzystuje strukturę rachunku bankowego, wprowadzoną zarządzeniem Prezesa Narodowego Banku Polskiego.
Jednocześnie przypominamy, iż 15 marca br. upływa termin płatności I raty podatku od nieruchomości i podatku rolnego za 2018 rok.
Ponadto informujemy, że do podatników podatku od nieruchomości od osób prawnych oraz podatników podatku od środków transportowych zostały wysłane pisma, informujące o indywidualnych numerach kont bankowych, wygenerowanych przez system SIMP, na które należy dokonywać wpłat. Przypominamy także, iż termin płatności I raty podatku od nieruchomości od osób prawnych upłynął z dniem 31 stycznia, natomiast w kolejnych miesiącach podatek jest płatny do 15-tego każdego miesiąca. W przypadku podatku od środków transportowych termin płatności I raty upływa z dniem 15 lutego, a II rata płatna jest do 15 września.