W Siemianowicach Śląskich urzędnik przychodzi do mieszkańca!
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom i potrzebom mieszkańców Siemianowic Śląskich, urząd miasta wprowadza od 31 stycznia br. usługę pn. „Mobilny Urzędnik. Poprawa dostępności usług publicznych dla mieszkańców o szczególnych potrzebach”. Czyli krótko mówiąc, by złożyć np. wniosek o wydanie dowodu osobistego, nie trzeba będzie stać w kolejce do przysłowiowego „okienka”
„Mobilny Urzędnik” adresowany jest do osób o szczególnych potrzebach, w tym niepełnosprawnych biologicznie lub prawnie, osłabionych chorobami, z czasowym lub trwałym ograniczeniem możliwości poruszania się i dotarcia do miejsca świadczenia usług publicznych, osób starszych (65+), zależnych (15+), które z powodu deficytów zdrowotnych są zagrożone wykluczeniem społecznym i obywatelskim.
- Również osoby sprawujące faktyczną opiekę nad osobami starszymi, nad osobami zależnymi oraz opiekunowie pieczy zastępczej w sytuacji życiowej/zdrowotnej uniemożliwiającej osobiste stawiennictwo w Urzędzie Miasta Siemianowice Śląskie będą mogły skorzystać z tej możliwości załatwienia sprawy urzędowej – mówi Sabina Miland z Wydziału Polityki Społecznej Urzędu Miasta w Siemianowicach Śląskich.
By zaprosić urzędnika do siebie należy zgłosić się telefonicznie pod numerem 32 760 52 00 codziennie od poniedziałku do piątku w godzinach pracy Urzędu Miasta (pn 7-17, wt-czw. 8-16, pt 8-14). Zgłoszenie może być dokonane przez osobę zainteresowaną lub też za pośrednictwem osoby trzeciej.
Zaś sprawy będą realizowane w poniedziałki i czwartki, stanowiące dni obsługi „Mobilnego Urzędnika”, w godzinach: 10:00 – 15:00.
Podkreślmy, usługa ta jest bezpłatna. Po telefonicznym zgłoszeniu mieszkaniec otrzyma informację kiedy i jaki przyjedzie do niego urzędnik, który pomoże wypełnić stosowne dokumenty oraz nada sprawie urzędowy bieg.
Miejscem świadczenia usługi jest miejsce zamieszkania osoby uprawnionej do skorzystania z „Mobilnego Urzędnika”, znajdujące się w granicach administracyjnych Miasta Siemianowice Śląskie.
Zakres usług, świadczonych w ramach programu:
1) Wydział Spraw Obywatelskich:
a) poświadczenie własnoręczności podpisu na oświadczeniach i formularzach rentowych wymaganych do uzyskania lub pobierania rent z instytucji zagranicznych,
b) złożenie wniosku o wydanie dowodu osobistego,
c) odbiór dowodu osobistego.
2) Wydział Gospodarki Lokalowej:
a) złożenie wniosku o przydział mieszkania,
b) aktualizacja wniosku o przydział mieszkania.
3) Wydział Polityki Społecznej:
a) złożenie wniosku o wydanie „Siemianowickiej Karty Rodzinnej 3 i więcej”,
b) odbiór „Siemianowickiej Karty Rodzinnej 3 i więcej”,
c) złożenie wniosku o wydanie Karty Dużej Rodziny,
d) odbiór Karty Dużej Rodziny,
e) złożenie wniosku o wydanie „Siemianowickiej Karty Seniora 60+”,
f) odbiór „Siemianowickiej Karty Seniora 60+”.
4) Wydział Gospodarki Komunalnej:
a) złożenie deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
b) złożenie korekty deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
c) rozliczenie opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
5) Biuro Gospodarki Odpadami:
a) złożenie wniosku o wydanie zezwolenia na zbieranie odpadów,
b) złożenie wniosku o wydanie zezwolenia na przetwarzanie odpadów,
c) złożenie wniosku o wydanie pozwolenia na wytwarzanie odpadów.
6) Biuro Ochrony Środowiska:
a) złożenie wniosku w ramach Programu „Czyste Powietrze”,
b) złożenie wniosku o dotację do wymiany źródła ciepła.
7) Urząd Stanu Cywilnego:
zawarcie związku małżeńskiego poza Urzędem Stanu Cywilnego na wniosek i we wskazanym miejscu.
8) Wydział Edukacji:
a) złożenie wniosku w sprawie zwrotu kosztów dowozu dziecka/ucznia niepełnosprawnego środkami komunikacji publicznej do przedszkola/szkoły/ośrodka,
b) złożenie wniosku w sprawie zwrotu rodzicom/opiekunom prawnym kosztów przewozu dziecka/ucznia niepełnosprawnego do przedszkola/szkoły/ośrodka,
c) złożenie wniosku w sprawie organizacji bezpłatnego dowozu dziecka /ucznia niepełnosprawnego do przedszkola/szkoły/ośrodka.