5 grudnia 2013, 8:10 | Historia i oświata
Ruszył Uniwersytet Trzynastkowy
W czerwcu bieżącego roku Krzysztof Zyska, dyrektor Szkoły Podstawowej nr 13 w Siemianowicach Śląskich, został powołany na członka Rady Pracodawców Wydziału Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Celem tej Rady jest m.in. współdziałanie w zakresie przedsięwzięć edukacyjnych oraz opiniowanie programów studiów.
Wynikiem podpisanego porozumienia pomiędzy Krzysztofem Zyską, a Prorektorem d.s. Nauki i Współpracy z Gospodarką- prof. dr hab. Andrzejem Kowalczykiem, reprezentującym Uniwersytet Śląski w Katowicach, jest zainicjowanie działań w ramach „Uniwersytetu Trzynastkowego”.
Studentki tegoż uniwersytetu poprowadziły pierwsze lekcje z cyklu zajęć artystycznych o charakterze ekologicznym dla uczniów klas trzecich. Były to warsztaty pt. „Andrzejki”, uwzględniające zagadnienia ochrony środowiska. Niezwykle aktualny dziś temat recyklingu jest istotną kwestią również dla dzieci, dlatego już od najmłodszych lat warto rozwijać w nich świadomość ekologiczną. Zajęcia te mają na celu nie tylko wpajanie dzieciom pozytywnych zachowań, ale także pokazanie im wielu alternatywnych i ciekawych sposobów wykorzystania przedmiotów, które każdy ma w domu, a które na co dzień trafiają do kosza.
Uczniowie poznali różnorodne sposoby tworzenia andrzejkowych lampionów oraz wykonali swoje własne, rozwijając swą kreatywność. Każdy z nich był wyjątkowy i z pewnością stanie się ozdobą w ich domach. Dzięki niekonwencjonalnej formie zajęć dzieci uczą się w jaki sposób można bawić się ciekawie, twórczo, a przede wszystkim mądrze.
Wynikiem podpisanego porozumienia pomiędzy Krzysztofem Zyską, a Prorektorem d.s. Nauki i Współpracy z Gospodarką- prof. dr hab. Andrzejem Kowalczykiem, reprezentującym Uniwersytet Śląski w Katowicach, jest zainicjowanie działań w ramach „Uniwersytetu Trzynastkowego”.
Studentki tegoż uniwersytetu poprowadziły pierwsze lekcje z cyklu zajęć artystycznych o charakterze ekologicznym dla uczniów klas trzecich. Były to warsztaty pt. „Andrzejki”, uwzględniające zagadnienia ochrony środowiska. Niezwykle aktualny dziś temat recyklingu jest istotną kwestią również dla dzieci, dlatego już od najmłodszych lat warto rozwijać w nich świadomość ekologiczną. Zajęcia te mają na celu nie tylko wpajanie dzieciom pozytywnych zachowań, ale także pokazanie im wielu alternatywnych i ciekawych sposobów wykorzystania przedmiotów, które każdy ma w domu, a które na co dzień trafiają do kosza.
Uczniowie poznali różnorodne sposoby tworzenia andrzejkowych lampionów oraz wykonali swoje własne, rozwijając swą kreatywność. Każdy z nich był wyjątkowy i z pewnością stanie się ozdobą w ich domach. Dzięki niekonwencjonalnej formie zajęć dzieci uczą się w jaki sposób można bawić się ciekawie, twórczo, a przede wszystkim mądrze.