Rapsodia unosi do marzeń
Motto:
„Iść za marzeniem i znowu iść za marzeniem, i tak zawsze aż do końca."
Joseph Conrad
Jest marzycielem, ale takim, który nie tylko buja głową w obłokach, lecz potrafi bardzo zdecydowanie dążyć do realizacji marzeń. Martin Wierzbicki – bo o nim mowa - młody siemianowicki kompozytor, chce również pomóc w urzeczywistnieniu marzeń innych, a mianowicie dzieci zmagających się z chorobą nowotworową. Posłużyć ma mu do tego projekt Rapsodia.
„Rapsodia to projekt muzyczno-charytatywny, założony na początku 2012 roku przeze mnie oraz producenta i kompozytora Pawła Szczubiała ze studia Katofonia Workshop – opowiada o przedsięwzięciu Martin Wierzbicki - Projekt wspierają też Krzysztof Kot - aranżer, muzyk i współproducent projektu, Eliza Wietrzyńska - wokalistka, kompozytorka i pianistka, znana szerszej publiczności z III edycji "Bitwy na głosy", Sebastian Łukasik - reżyser teledysków i programów telewizyjnych, Mikołaj Cierpka - muzyk sesyjny oraz Bartek Czarno-Księżyk - artysta, muzyk i konsultant projektu. Kluczowym ogniwem projektu jest współpraca z Fundacją HEROSI, która stale wspiera Instytut Matki i Dziecka oraz inne polskie oddziały onkologiczne. Dzięki fundacji spełniły się także zwykłe marzenia wielu dzieci, takie jak spotkanie z ulubionym piłkarzem czy artystą, wzięcie udziału w koncercie. Z punktu widzenia dziecka zmagającego się z nowotworem jest to niezwykle istotne, bo dodaje mu sporo siły oraz uśmiechu.
W maju 2012 roku pojawiło się pierwsze DEMO "Rapsodii". W skład DEMO weszły trzy utwory: "You're not lonely" i "But one day", w języku angielskim oraz polska piosenka pt. "Zapomniany". Było to preludium przyszłego albumu, z którego 25 procent przychodów trafi na cele charytatywne związane z chorującymi dziećmi. Wtedy pojawił się również pomysł teledysku. Niezwykłego teledysku, który jest już przedsięwzięciem całkowicie charytatywnym, realizowanym we wspomnianym Instytucie Matki i Dziecka i pod jego honorowym patronatem, oraz nagłaśniającym potrzeby dzieci walczących z chorobą nowotworową. Jego głównymi bohaterami będą właśnie mali podopieczni tej placówki. Nie zabraknie także osobistości. Wśród nich na planie pojawią się m.in. Artur Barciś, Ryszard Rembiszewski, Agnieszka Kaczorowska i Elżbieta Jędrzejewska. Aktualnie w projekt zaangażowanych jest już ponad 60 osób: dzieci, aktorzy, realizatorzy. Reżyserią teledysku zajął się Sebastian Łukasik - związany z projektem "Rapsodia" - który wraz ze mną jest także jego producentem. Zdjęcia próbne odbędą się jeszcze w sierpniu natomiast zdjęcia do teledysku we wrześniu. Premiera przewidziana jest najwcześniej na październik.
Z teledyskiem związana jest jeszcze jedna ważna "postać". Rapsomiś to maskotka projektu, która trafi do wielu młodych pacjentów. Jedna zaś większa - licząca ponad metr - trafi na specjalną aukcję charytatywną. Na jej koszulce znajdą się podpisy wielu osobistości - także tych, którzy z powodu zobowiązań nie będą mogli zjawić się na planie. Na "Rapsomisiu", dzięki uprzejmości agencji MJM Prestige, pojawi się m.in.podpis Roda Stewarta, który 14-go września zagra dla mieszkańców Rybnika.
To wszystko jest efektem wielomiesięcznej pracy, przygotowań i wyrzeczeń. Wielokrotnie pojawiały się poważne problemy, które szczęśliwie udało się rozwiązać. Jednak dość istotnym przełomem było znalezienie sponsora na niezbędne wydatki jak i paliwo oraz transport czy też misie dla dzieciaków. Swoją pomoc zaoferowała wtedy firma MMJ z Siemianowic, największy dostawca usług internetowych w tym mieście. Ich wsparcie bardzo dodało projektowi skrzydeł. Pozostawała jeszcze kwestia ekipy filmowej. Z pomocą przyszło nam Studio Kastelnik z Będzina, które dołączyło do projektu i bierze czynny udział w jego realizacji.
Wszyscy z pewnością odetchną kiedy we wrześniu padnie ostatni klaps a materiał zostanie przekazany do montażu. Wtedy będzie można spokojnie powiedzieć: hura! To naprawdę się udało! - i cierpliwie oczekiwać na premierę :)”