Kapslowy Wyścig Kolarski
Już dziś 6 sierpnia, w dzień przejazdu przez nasze miasto 71. Tour de Pologne, Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji „Pszczelnik” oraz Referat Sportu Urzędu Miasta organizują na Rynku Miejskim „Kapslowy Wyścig Kolarski”.
Zasady konkursu
„Kapslowy Wyścig Kolarski”
I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Organizatorami konkursu „Kapslowy Wyścig Kolarski” są: Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji „Pszczelnik” w Siemianowicach Śląskich oraz Referat Sportu Wydziału Kultury, Promocji i Sportu Urzędu Miasta Siemianowice Śląskie.
Konkurs odbędzie się w dniu 6 sierpnia 2014 r. od godz. 15.30.
2. Konkurs będzie organizowany w kategorii OPEN, czyli dla wszystkich, którzy będą chętni do wzięcia udziału w grze (liczba uczestników ograniczona).
3. „Kapslowy Wyścig Kolarski” to rywalizacja, ale przede wszystkim zabawa, odbywająca się w przyjaznej atmosferze, zgodnie z zasadami fair play.
II. TRASA
Wyznaczenie i przygotowanie trasy na asfalcie wraz z przeszkodami do pokonania należy do obowiązków organizatora.
III. SPRZĘT
1. Organizator zapewnia zawodnikom „profesjonalny” sprzęt do gry (kapsle).
2. Uczestnicy zawodów przed rozpoczęciem rywalizacji losują kapsel, którym będą brali udział w „Kapslowym Wyścigu Kolarskim”.
IV. ZASADY
1. Każdy uczestnik może brać udział w wyścigu używając tylko jednego kapsla (zawodnika).
2. Konkurs odbywać się będzie w seriach eliminacyjnych, Do ścisłego finału awansuje zwycięzca każdego z przeprowadzonych eliminacji „Kapslowego Wyścigu Kolarskiego”.
3. Ilość zawodników na poszczególnych trasach zostanie ustalona po zamknięciu listy uczestników.
4. Kolejność startu zostanie rozlosowana przed rozpoczęciem gry.
5. W każdej kolejce zawodnicy na przemian wykonują po 3 pstryknięcia w kapsel. Pchanie kapsli jest zabronione. Każde pchnięcie kapsla będzie uznane za wykonanie ruchu, przy czym kapsel wraca na poprzednie miejsce.
6. Wypadnięcie kapsla z trasy „Kapslowego Wyścigu Kolarskiego” lub wypchnięcie innego zawodnika poza trasę skutkuje powrotem na poprzednią pozycję. Kapsel po pstryknięciu musi mieć kontakt z trasą, czyli dotykać linii toru. Jeśli kapsle przeciwników zostaną przepchnięte, a pozostaną na trasie to ich pozycja nie ulega zmianie.
7. Zwycięża ten, kto znajdzie się na mecie pierwszy zgodnie z w/w zasadami.
V. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Trzech najlepszych zawodników w wyścigu finałowym zostanie nagrodzonych.
2. W sprawach nie ujętych w niniejszych „Zasadach Konkursu” decyduje organizator.