Trwa konkurs na logo Metropolii
Już 24 lipca powinniśmy poznać werdykt komisji konkursowej, która wskaże pięciu najlepszych autorów, wyłonionych po pierwszym etapie. Tego kto będzie tym najlepszym z najlepszych dowiedzieć mamy się podczas ogłoszenia wyników – 28 sierpnia.
Pod koniec czerwca władze Metropolii Górnośląsko-Zagłębiowskiej ogłosiły międzynarodowy konkurs na logotyp. Inicjatorzy liczą na efektywną współpracę w tym zakresie m.in. z Siecią Miast Kreatywnych UNESCO w dziedzinie designu.
- Nie chcemy się zamykać na żadne koncepcje i propozycje. Konkurs daje nieograniczoną możliwość wszystkim artystom-grafikom do przedstawienia nam swoich pomysłów na to, jak wizualna prezentacja Metropolii powinna wyglądać – zapowiedział Kazimierz Karolczak, przewodniczący Zarządu Górnośląsko-Zagłębiowskiej.
Współpraca, otwartość, nowoczesność, różnorodność, tolerancja, potencjał intelektualny i gospodarczy, dbałość o środowisko naturalne, smart city. Chodzi o to, żeby logo było świeże, ale jednocześnie eleganckie, proste i funkcjonalne. Tak, abyśmy mogli je prezentować zarówno podczas lokalnych imprez, jak i podczas największych, światowych wydarzeń biznesowych – zaznacza Rafał Kurowski, dyrektor Departamentu Promocji i Komunikacji Społecznej.
Metropolia podzieliła swój konkurs na dwa etapy. W pierwszym, który trwał do 13 lipca, autorzy mieli przesłać swoje portfolio składające się ze swoich dowolnych trzech różnych logotypów. Na ich podstawie komisja konkursowa, składająca się z ekspertów od grafiki, wizażu i komunikacji niewerbalnej wybiorą najlepszą piątkę. Powinniśmy ich poznać, zgodnie z założeniami konkursu, już w najbliższy wtorek, 24 lipca.
Zwycięska piątka z kolei będzie miała za zadanie zaproponowanie konkretnych już logotypów Metropolii Górnośląsko-Zagłębiowskiej. Ma na to czas do 26 sierpnia. Autora najlepszej zdaniem komisji pracy, najtrafniej oddającej charakter Metropolii, poznamy zaś dwa dni później – podczas ogłoszenia wyników zaplanowanych na 28 sierpnia.