Uczniowie z SP3 poznają prawa konsumenta
Wczoraj na zaproszenie Miejskiego Rzecznika Konsumentów Beaty Zwyrtek, przedstawiciele Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej w Katowicach przeprowadzili w ramach kampanii edukacyjnej w Szkole Podstawowej Nr 3 spotkanie z uczniami klas III w formie pogadanki o zakupach, reklamacjach i prawach konsumenta.
Celem wspólnej akcji jest przede wszystkim podniesienie świadomości młodych konsumentów. Prowadząca spotkanie Katarzyna Kielar zwracała uwagę dzieci na to jak sprawdzać datę ważności produktu, o czym informują tajemnicze znaki na opakowaniach oraz co chcą nam powiedzieć reklamy. Szukano odpowiedzi czy dziecko to też Konsument.
Każdy uczeń otrzymał z rąk inspektorów, przebranych za koty w worku książeczkę „Moje Konsumenckie ABC”, która informuje najmłodszych gdzie szukać pomocy w przypadku problemów konsumenckich, a także przestrzega przed kupowaniem przysłowiowego kota w worku.
Wczorajsza wizyta przedstawicieli IH rozpoczyna w naszym mieście cykl spotkań, które będą również kontynuowane w nowym roku szkolnym z uczniami zgłoszonych do projektu Szkół Podstawowych.