Trzynastka... na Spitsbergenie
Wykorzystanie najnowocześniejszej technologii w procesie nauczania, to w szkole doby XXI wieku obecnie norma, do której w Szkole Podstawowej nr 13 im. Józefa Skrzeka przywiązuje się bardzo dużą wagę. Dostęp do szerokiej gamy wyżej wspomnianych narzędzi stanowi dla nauczycieli dodatkową motywację do kreatywnego organizowania zajęć – zarówno w kontekście uatrakcyjniania ich przebiegu, jak i nowatorskiego podejścia do samego procesu dydaktycznego.
19 lutego 2018 roku, uczniowie klasy 3d uczestniczyli w lekcji online pt. „100 pytań do polarnika”. Jej temat był uzupełnieniem bloku tematycznego poświęconego Grenlandii - jej faunie i florze, a także ludziom zamieszkującym arktyczne tereny.
Podczas zajęć – przy wykorzystaniu łączy internetowych - uczniowie połączyli się z Polską Stacją Polarną Hornsund na Spitsbergenie, a uczestnicy całorocznej wyprawy badawczej opowiedzieli im o życiu i pracy w tym niezwykłym miejscu. Po krótkiej prezentacji przyszedł czas na pytania dzieci, które żywo zainteresowane były pracą polarnika. Dzięki wyczerpującym odpowiedziom uczniowie wiedzą już, gdzie miało miejsce największe tsunami, czym jest zorza polarna oraz znają gatunki zwierząt, które bacznie obserwują pracę polskich naukowców.
Lekcja - a w zasadzie konferencja na żywo z polarnikami z Polskiej Stacji Polarnej Hornsund - była doskonałym uzupełnieniem zajęć z zakresu geografii i biologii.
Serdecznie dziękujemy Agacie Goździk (koordynatorce inicjatywy) za zaproszenie oraz polarnikom, którzy rozmawiali z nami w niezwykle miłej atmosferze, pełnej naukowych przesłanek.
( Galeria zdjęć z lekcji)