29 czerwca 2015, 8:09 | Historia i oświata
Podsumowanie : Motywacja – Edukacja – Kariera
Miasto Siemianowice Śląskie w dniu 30 czerwca 2015 r. zakończy realizację kolejnego projektu unijnego współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt „Motywacja – Edukacja – Kariera – wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych gimnazjów w Siemianowicach Śląskich” zrealizowany został w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytetu IX „Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach”, Działania 9.1 „Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty”, Poddziałania 9.1.2 „Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych”.
Wartość Projektu wyniosła 242 666,67 zł, w tym dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego stanowiło 206 266,67 zł (85%).
Projekt realizowano w terminie od 01.12.2014 r. do 30.06.2015 r., a jego bezpośrednimi beneficjentami byli uczniowie i uczennice oraz nauczyciele pracujący w Gimnazjach prowadzonych przez Gminę Siemianowice Śląskie, tj.:
Gimnazjum nr 1 w Zespole Szkół Sportowych, ul. Mikołaja 3;
Gimnazjum nr 2 im. Powstańców Śląskich, ul. Przyjaźni 28;
Gimnazjum nr 3 im. Wojciecha Korfantego, ul. Wojciecha Korfantego 18;
Gimnazjum nr 4, ul. Chopina 4a;
Gimnazjum nr 5 w Zespole Szkół nr 1, ul. Karola Szymanowskiego 11;
Gimnazjum nr 6 w Zespole Szkół Specjalnych, ul. Myśliwiecka 6;
Gimnazjum nr 7 im. Antoniego Halora w Zespole Szkół nr 4, ul. Marii Dąbrowskej 10
Gimnazjum nr 8 w Zespole Szkół Integracyjnych, ul. Lipowa 3.
Cel główny Projektu zakładał wyrównywanie szans edukacyjnych i zwiększenie kompetencji kluczowych 305 uczniów i uczennic (190 K) oraz podniesienie jakości oferty edukacyjnej w 8 Gimnazjach w Siemianowicach Śląskich przez wdrożenie 8 kompleksowych Programów Rozwojowych Szkół do 30.06.2015 r. Cele szczegółowe Projektu odnosiły się do:
podniesienia wiedzy i świadomości w zakresie motywacji do nauki, uczenia się i wyboru kariery zawodowej u 305 (190 K) uczniów/uczennic;
podniesienia kompetencji i wyrównanie szans edukacyjnych z grupy przedmiotów matematyczno – przyrodniczych i z języków obcych u 180 (100 K) słabych uczniów/uczennic;
podniesienia kompetencji i wyrównanie szans edukacyjnych z grupy przedmiotów matematyczno – przyrodniczych i z języków obcych u 117 (61K) uczniów/uczennic zdolnych;
podniesienia jakości nauczania, motywacji i kompetencji zawodowych stopnia wykorzystania technik IT i nowoczesnych metod nauczania w procesie edukacyjnym poprzez wsparcie i warsztaty dla 69 (63 K) nauczycieli/nauczycielek
W ramach Projektu zrealizowane zostały następujące formy wsparcia:
dla uczniów/uczennic:
obligatoryjne: zajęcia motywacyjno – edukacyjno – zawodowe plus wizyta studyjna w wybranym zakładzie pracy i laboratorium eksperymentów
fakultatywne: zajęcia wyrównawcze z matematyki, zajęcia wyrównawcze z przedmiotów przyrodniczych plus wizyta studyjna, zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego, zajęcia wyrównawcze z języka niemieckiego, zajęcia wyrównawcze z języka hiszpańskiego, zajęcia dodatkowe z matematyki, zajęcia dodatkowe z przedmiotów przyrodniczych plus wizyta studyjna, zajęcia dodatkowe z języka angielskiego, zajęcia dodatkowe z języka niemieckiego, zajęcia dodatkowe z języka hiszpańskiego
· dla nauczycieli/nauczycielek:
1. warsztaty dla nauczycieli
W ramach wizyt studyjnych do zajęć motywacyjno – edukacyjno – zawodowych uczestnicy projektu odwiedzili siemianowickie zakłady pracy w tym m.in.: Hartownię TS Zbąszynek Sp. z o.o., PRO-ART FOTO Sp. z o.o., Johnson Controls Siemianowice Sp. z o.o., Hotel Diament Vacanza Siemianowice Śląskie, Fabrykę Elementów Złącznych FEZ S.A. oraz Nowodworski spółka jawna. Natomiast wizyty studyjne do zajęć przyrodniczych odbyły się w Pracowni Dydaktyki Fizyki Instytutu Fizyki Im. Augusta Chełkowskiego na Uniwersytecie Śląskim.
Projekt zakładał również zakup sprzętu komputerowego, sprzętu audiowizualnego, mikroskopów, kamer cyfrowych oraz pomocy dydaktycznych w postaci odczynników chemicznych i oprogramowania edukacyjnego. Ponadto uzupełnieniem całego Projektu było wdrożenie platformy e - learningowej dzięki, której uczniowie i nauczyciele biorący udział w Projekcie mogli w nowoczesny i przystępny sposób z wykorzystaniem technologii IT podnosić swoje kompetencje.
Więcej informacji wraz z dokumentacją fotograficzną znajduje się na stronie projektu: www.mek.siemianowice.pl
Projekt „Motywacja – Edukacja – Kariera – wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych gimnazjów w Siemianowicach Śląskich” zrealizowany został w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytetu IX „Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach”, Działania 9.1 „Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty”, Poddziałania 9.1.2 „Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych”.
Wartość Projektu wyniosła 242 666,67 zł, w tym dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego stanowiło 206 266,67 zł (85%).
Projekt realizowano w terminie od 01.12.2014 r. do 30.06.2015 r., a jego bezpośrednimi beneficjentami byli uczniowie i uczennice oraz nauczyciele pracujący w Gimnazjach prowadzonych przez Gminę Siemianowice Śląskie, tj.:
Gimnazjum nr 1 w Zespole Szkół Sportowych, ul. Mikołaja 3;
Gimnazjum nr 2 im. Powstańców Śląskich, ul. Przyjaźni 28;
Gimnazjum nr 3 im. Wojciecha Korfantego, ul. Wojciecha Korfantego 18;
Gimnazjum nr 4, ul. Chopina 4a;
Gimnazjum nr 5 w Zespole Szkół nr 1, ul. Karola Szymanowskiego 11;
Gimnazjum nr 6 w Zespole Szkół Specjalnych, ul. Myśliwiecka 6;
Gimnazjum nr 7 im. Antoniego Halora w Zespole Szkół nr 4, ul. Marii Dąbrowskej 10
Gimnazjum nr 8 w Zespole Szkół Integracyjnych, ul. Lipowa 3.
Cel główny Projektu zakładał wyrównywanie szans edukacyjnych i zwiększenie kompetencji kluczowych 305 uczniów i uczennic (190 K) oraz podniesienie jakości oferty edukacyjnej w 8 Gimnazjach w Siemianowicach Śląskich przez wdrożenie 8 kompleksowych Programów Rozwojowych Szkół do 30.06.2015 r. Cele szczegółowe Projektu odnosiły się do:
podniesienia wiedzy i świadomości w zakresie motywacji do nauki, uczenia się i wyboru kariery zawodowej u 305 (190 K) uczniów/uczennic;
podniesienia kompetencji i wyrównanie szans edukacyjnych z grupy przedmiotów matematyczno – przyrodniczych i z języków obcych u 180 (100 K) słabych uczniów/uczennic;
podniesienia kompetencji i wyrównanie szans edukacyjnych z grupy przedmiotów matematyczno – przyrodniczych i z języków obcych u 117 (61K) uczniów/uczennic zdolnych;
podniesienia jakości nauczania, motywacji i kompetencji zawodowych stopnia wykorzystania technik IT i nowoczesnych metod nauczania w procesie edukacyjnym poprzez wsparcie i warsztaty dla 69 (63 K) nauczycieli/nauczycielek
W ramach Projektu zrealizowane zostały następujące formy wsparcia:
dla uczniów/uczennic:
obligatoryjne: zajęcia motywacyjno – edukacyjno – zawodowe plus wizyta studyjna w wybranym zakładzie pracy i laboratorium eksperymentów
fakultatywne: zajęcia wyrównawcze z matematyki, zajęcia wyrównawcze z przedmiotów przyrodniczych plus wizyta studyjna, zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego, zajęcia wyrównawcze z języka niemieckiego, zajęcia wyrównawcze z języka hiszpańskiego, zajęcia dodatkowe z matematyki, zajęcia dodatkowe z przedmiotów przyrodniczych plus wizyta studyjna, zajęcia dodatkowe z języka angielskiego, zajęcia dodatkowe z języka niemieckiego, zajęcia dodatkowe z języka hiszpańskiego
· dla nauczycieli/nauczycielek:
1. warsztaty dla nauczycieli
W ramach wizyt studyjnych do zajęć motywacyjno – edukacyjno – zawodowych uczestnicy projektu odwiedzili siemianowickie zakłady pracy w tym m.in.: Hartownię TS Zbąszynek Sp. z o.o., PRO-ART FOTO Sp. z o.o., Johnson Controls Siemianowice Sp. z o.o., Hotel Diament Vacanza Siemianowice Śląskie, Fabrykę Elementów Złącznych FEZ S.A. oraz Nowodworski spółka jawna. Natomiast wizyty studyjne do zajęć przyrodniczych odbyły się w Pracowni Dydaktyki Fizyki Instytutu Fizyki Im. Augusta Chełkowskiego na Uniwersytecie Śląskim.
Projekt zakładał również zakup sprzętu komputerowego, sprzętu audiowizualnego, mikroskopów, kamer cyfrowych oraz pomocy dydaktycznych w postaci odczynników chemicznych i oprogramowania edukacyjnego. Ponadto uzupełnieniem całego Projektu było wdrożenie platformy e - learningowej dzięki, której uczniowie i nauczyciele biorący udział w Projekcie mogli w nowoczesny i przystępny sposób z wykorzystaniem technologii IT podnosić swoje kompetencje.
Więcej informacji wraz z dokumentacją fotograficzną znajduje się na stronie projektu: www.mek.siemianowice.pl