24 kwietnia 2015, 10:21 | Gospodarka
Program: Czyste Miasto już ruszył
„Czyste Miasto” - tak nazwano program, który z jednej strony służy aktywizacji osób wykluczonych społecznie, z drugiej – ma na celu porządkowanie dzikich wysypisk na terenie Siemianowic Śląskich.
- W naszym mieście jest ponad 21 tys. ton odpadów – powiedział Damian Kołakowski, kierownik Referatu Gospodarki Odpadami – Wiadomo, że nie wszystkie trafiają do koszy, lecz część z nich znajduje się na dzikich wysypiskach, które – nie zapominajmy – nie powstały w ciągu roku, czy dwóch, ale kilku, a nawet kilkunastu lat. Postawiliśmy sobie z prezydentem ambitny cel: będziemy się starali uporządkować i zagospodarować w tym roku co najmniej 1000 ton odpadów komunalnych pochodzących z dzikich wysypisk. Dla porównania dodam, że w latach 2011 – 2012 likwidowaliśmy około 100 ton, choć już w przełomowym pod tym względem roku 2014 usunęliśmy około 600 ton, co stało się możliwe dzięki zmianom w finansowaniu tej działalności.” Jak więc wynika z przytoczonych danych – zadanie jest naprawdę ambitne, aby więc mu sprostać, władze miasta niezwłocznie zaczęły działać. I tak we współpracy z Powiatowym Urzędem Pracy stworzone zostaną dwie 4 – osobowe brygady, które zajmować się będą oczyszczaniem miasta i likwidacją dzikich wysypisk. Osoby te zatrudnione będą przez Urząd Miasta na podstawie umowy o pracę i zostaną przez niego zaopatrzone w ubiory oraz sprzęt. PUP natomiast wziął na siebie koszt wynagrodzeń i składek ZUS. Część pracowników zaczęła już sprzątać miasto od 21 bm. Na pierwszy ogień poszedł teren zielony za kompleksem garażowym wzdłuż AL. Młodych (od. ul. Kapicy do ul. Boh. Westerplatte). W dalszej kolejności przewidziane jest m.in. porządkowanie terenów wzdłuż ścieżki rowerowej przy ul. Spokojnej, porządkowanie terenów otwartych przy ul. Budryka oraz ul. Mickiewicza."
- W naszym mieście jest ponad 21 tys. ton odpadów – powiedział Damian Kołakowski, kierownik Referatu Gospodarki Odpadami – Wiadomo, że nie wszystkie trafiają do koszy, lecz część z nich znajduje się na dzikich wysypiskach, które – nie zapominajmy – nie powstały w ciągu roku, czy dwóch, ale kilku, a nawet kilkunastu lat. Postawiliśmy sobie z prezydentem ambitny cel: będziemy się starali uporządkować i zagospodarować w tym roku co najmniej 1000 ton odpadów komunalnych pochodzących z dzikich wysypisk. Dla porównania dodam, że w latach 2011 – 2012 likwidowaliśmy około 100 ton, choć już w przełomowym pod tym względem roku 2014 usunęliśmy około 600 ton, co stało się możliwe dzięki zmianom w finansowaniu tej działalności.” Jak więc wynika z przytoczonych danych – zadanie jest naprawdę ambitne, aby więc mu sprostać, władze miasta niezwłocznie zaczęły działać. I tak we współpracy z Powiatowym Urzędem Pracy stworzone zostaną dwie 4 – osobowe brygady, które zajmować się będą oczyszczaniem miasta i likwidacją dzikich wysypisk. Osoby te zatrudnione będą przez Urząd Miasta na podstawie umowy o pracę i zostaną przez niego zaopatrzone w ubiory oraz sprzęt. PUP natomiast wziął na siebie koszt wynagrodzeń i składek ZUS. Część pracowników zaczęła już sprzątać miasto od 21 bm. Na pierwszy ogień poszedł teren zielony za kompleksem garażowym wzdłuż AL. Młodych (od. ul. Kapicy do ul. Boh. Westerplatte). W dalszej kolejności przewidziane jest m.in. porządkowanie terenów wzdłuż ścieżki rowerowej przy ul. Spokojnej, porządkowanie terenów otwartych przy ul. Budryka oraz ul. Mickiewicza."