biznes.gov.pl pomaga przedsiębiorcom
Prowadzona przez Ministerstwo Rozwoju platforma biznes.gov.pl to baza wiedzy dla przedsiębiorców na każdym etapie działalności
Ponad 400 artykułów o tym, jak prowadzić biznes. Ponad 300 e-usług, w tym blisko 150 poradników dla przedsiębiorców — to tylko niektóre elementy, jakie można znaleźć na portalu biznes.gov. pl prowadzonym przez Ministerstwo Rozwoju. To kompleksowe źródło informacji na temat prowadzenia działalności gospodarczej, zarówno dla początkujących przedsiębiorców, jak i tych, którzy od wielu lat prowadzą swój biznes.
Centrum Pomocy Przedsiębiorcy — biznes.gov.pl, którego konsultanci nieodpłatnie odpowiadają na pytania osób prowadzących firmy, to wyjątkowa funkcjonalność portalu biznes.gov.pl. Pomoc udzielana jest poprzez różne kanały komunikacyjne: telefon,livechat lub automatycznie przez wirtualnego urzędnika lub formularz kontaktowy. Centrum Pomocy jest dostosowane również do obsługi osób niesłyszących. Wszystkie informacje, jak i usługi elektroniczne, dostępne są w języku polskim i angielskim. Miesięcznie Centrum odpowiada na ponad 15 tysięcy pytań dotyczących zakładania i prowadzenia biznesu w Polsce i na terenie UE. Centrum zastąpiło dotychczasową infolinię.
Obecny system jest bardziej przyjazny. Po raz pierwszy w obsłudze systemu informatycznego Ministerstwo Rozwoju wykorzystało narzędzia znane z rynku komercyjnego, takie jak wideorozmowa (video chat), współdzielenie ekranu (co-browse) czy wykonywanie połączeń telefonicznych z konsultantami za pośrednictwem przeglądarki internetowej (click2call). Wielokanałowe Centrum Pomocy działające w ramach biznes.gov.pl daje przedsiębiorcom oraz pracownikom administracji możliwość korzystania ze wsparcia o standardach znanych z najlepszych sklepów online. Numery telefonów do urzędu na portalu firma.gov.pl ustąpiły miejsca nowoczesnej zakładce, umożliwiającej kontakt telefoniczny, czatowy oraz samodzielne rozwiązanie problemu.
Ta koncepcja spotkała się z wysokimi ocenami merytorycznymi użytkowników — ponad 80 proc. połączeń jest obsługiwanych w mniej niż 20 sekund. 90 proc. użytkowników stwierdza, że informacje z Centrum Pomocy są przydatne w pracy. Samą infolinię „bardzo dobrze” i „dobrze” ocenia 83 proc. klientów. Dziennie Centrum obsługuje ok. 1 tys. różnego rodzaju spraw. Większość z nich udaje się rozwiązać w czasie 1-3 dni roboczych.